Navigation

Monday, April 15, 2019

Utmaningar





"The enemy of the "best" is often the "good"  Stephen Covey

Några tankar om utmaningar.

Varför ska man utmana sig själv? Allt kanske är bra som det är. Det är väl inget fel att vara nöjd med det som man har, speciellt om allt är väldigt bra.

Nej, det är det inte.

Ändå är det bra att utmana sig själv. Det goda kan vara det bästas fiende.

Det så lätt att göra saker på samma sätt som man alltid har brukat göra. Att stanna kvar på sin komfortzon.

Livet på komfortzonen kan bli väldigt tråkigt om man vill våga med någonting nytt. Tänk om man kunde lära sig nya saker. Klara av något som tidigare har känts omöjligt.

Kanske du har talanger till något, som du inte ännu vågat prova på.

Jag håller på att göra en kurs i programmering på öppna universitetet. Det har varit intressant, och absolut någonting som jag aldrig har tänkt mig att studera. Jag är ännu helt i början av kursen, men det är roligt att märka hur det, att man börjar med något nytt kan påverka andra saker också. Att lösa uppgifter, som kräver kreativt tänkande är bra för hjärnan.

Nu känns det lättare att börja på någonting nytt. Jag har börjat rita efter en lång paus och aktiverat mig mera i skrivandet. Vem vet vad som blir nästa steg?








No comments:

Post a Comment

LATEST POST

The happiest country

 Hello from Finland, the happiest country in the world. Why are we so happy, and are we that happy? Maybe the answer is, that many things ar...

MOST POPULAR POSTS